Klachten & Geschillen

Wij zijn tevreden als jij dat bent

Klanttevredenheid en servicegerichtheid zijn belangrijke drijfveren voor Zaam Wonen. Het kan, ondanks al onze inspanningen, voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. Als dat zo is, dan horen wij dat graag van je! Wij lossen dit graag samen met je op. 

Niet tevreden over ons?

Klachtencommissie

Bent je hierna toch niet tevreden? Dan spreken we niet meer van een klacht maar van een geschil. Meld je dan bij de Regionale klachtencommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die is ingesteld door het Samenwerkingsverband Woningcorporaties Westelijke Mijnstreek.

Je kunt  pas een klacht indienen bij de Regionale Klachtencommissie als je niet tevreden bent over de manier waarop wij je klacht hebben opgelost. Of als wij de klacht niet binnen 2 maanden hebben afgehandeld.

De Regionale Klachtencommissie neemt je klacht niet in behandeling als:

  • je klacht niet schriftelijk is ingediend bij Zaam Wonen
  • de klacht betrekking heeft op een huurverhoging; hiervoor kun je terecht bij de Huurcommissie
  • je al een procedure hebt gestart bij een rechter of andere beroepscommissie of die gaat starten
  • de klacht niet volledig is aangeleverd.

Je klacht dien je schriftelijk in bij de klachtencommissie. Dit kan het makkelijkste met het klachtenformulier. Het formulier stuur je samen met alle relevante schriftelijke stukken op naar de klachtencommissie.

Klachtenformulier klachtencommissie